Вправи для розвитку

Для чого слід розвивати точність рухів пальців рук (дрібну моторику) ?

Вченими  доведено, що розвиток рук знаходиться в тісному зв’язку  з розвитком мовлення та мислення дитини.
Рівень розвитку дрібної моторики та координації рухів рук – один з показників інтелектуального розвитку і, відповідно,  готовності до шкільного навчання.
Як правило, дитина, яка має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно мислити, у неї достатньо добре розвинута увага, пам'ять, зв’язне мовлення.

Перевірте, чи вміє Ваша дитина зав’язувати шнурівки?


Познайомтесь з іграми та вправами, котрі сприяють розвитку тонких рухів пальців рук



1. Різноманітні пальчикові ігри. Наприклад, дорослий  розказує вірш, а дитина почергово загинає пальці на правій руці, тоді на лівій.

П’ять пальці на руці твоїй
Назвати їх зумій.
Перший палець – боковий –
Називається ВЕЛИКИЙ.

Третій твій палець –
Як раз в середині,
Тому СЕРЕДНІЙ
Назвали його.

Палець другий –
Вказівник старанний, -
Тому називають його
ВКАЗІВНИЙ.

Палець четвертий
Зовуть БЕЗІМЕННИЙ.
Неповороткий він
Та впертий.


Зовсім як в сім’ї ,

Брат наймолодший.

По рахунку він п’ятий,

Звуть його МІЗИНЕЦЬ.




  
6.  Робота з пластиліном, ножицями, папером; малювання кольоровими олівцями.







Можна пограти з різнокольоровими  прищіпками. Для цього виріжте з картону найпростіші форми (коло для сонечка і квітки, напівколо для їжака, трикутник для ялинки і т.д.) запропонуйте дитині придумати ще щось.
4.  Цікаві ігри з сірниками:
- можна викладати візерунки за схемою;
- без схеми;
- придумати самостійно із певної кількості сірників


 
 











Артикуляційні вправи

Дуже часто діти дошкільного віку відчувають труднощі в оволодінні рідною мовою, хоча в цілому їх психічний розвиток йде нормально. Як правило, таким дітям потрібні спеціальні заняття по звуковимові. Чому ж важливо вчасно навчити дитину правильно вимовляти всі звуки рідної мови? Від чіткої й виразної дикції залежить повноцінне спілкування дитини з однолітками і дорослими, успішне оволодіння грамотою, а в подальшому, при навчанні в школі, відсутність проблем в засвоєнні шкільної програми. Такі труднощі у вимові часто впливають на самооцінку дитини і її положення в дитячому колективі. Діти, які погано говорять поступово починають усвідомлювати свій недолік, іноді стають мовчазними, соромязливими, нетовариськими. Добре, якщо дитина займається з логопедом, але іноді, досить буває проконсультуватися з фахівцем і позайматися з дитиною самостійно.
Підготувати дитину до оволодіння звуками мови допоможуть спеціальні (артикуляцій) вправи. Вони необхідні для засвоєння і закріплення певних положень губ і язика, які різні, в залежності від вимови того або іншого звуку.
Проводити вправи потрібно систематично, тільки тоді буде досягнутий потрібний ефект.
Урізноманітнити заняття допоможуть картинки, дитячі вірші. Можна придумати багато ігор, щоб у дитини не згасав інтерес до занять.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар