Якщо батьки занепокоєні розвитком
дитини, незалежно від наявності у неї інвалідності або встановленого діагнозу,
вони можуть звернутися до фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. Вони забезпечують право на освіту для
дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років.
Фахівці інклюзивно-ресурсних центрів під час проведення
комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини визначають її
особливі освітні потреби. Далі формується спеціальний висновок (він має
виключно рекомендаційний характер), який надалі допоможе педагогічним
працівникам розробити коректну освітню траєкторію розвитку для дитини.
У наступному навчальному році, відповідно до офіційних рекомендацій МОН,
інклюзивні групи або класи утворюються на підставі заяви батьків дитини з
особливими освітніми потребами. До заяви обов’язково додається висновок
спеціалістів інклюзивно-ресурсного центру та, за потреби, інші документи,
визначені Порядком зарахування,
відрахування та переведення учнів.
У
закладах загальної середньої освіти інклюзивне навчання організовується
командою психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми
потребами. Впродовж двох тижнів з початку освітнього процесу
дитини з особливими освітніми потребами, команда закладу освіти, відповідальна
за інклюзивне навчання, складає індивідуальну програму розвитку дитини.
Розробка освітньої програми базується на висновку фахівців
інклюзивно-ресурсного центру, індивідуальної програми реабілітації дитини з
інвалідністю (за наявності), результатах психолого-педагогічного вивчення
дитини. Індивідуальна програма в обов’язковому порядку погоджується з батьками
та затверджується керівником закладу освіти. Без узгодження освітяни не можуть
приступити до реалізації програми. До 1 класу спеціального
навчання зараховуються діти з особливими освітніми потребами, не
молодші шести років. Відповідно до особливостей розвитку та стану здоров’я
особи, які навчаються за інклюзивною освітньою програмою можуть розпочинати
здобуття початкової освіти з іншого віку.
Команда супроводу періодично переглядає індивідуальну
програму дітей з особливими освітніми потребами задля коригування та визначення
прогресу дитини:
·
для учнів закладів загальної освіти двічі на
рік (у разі потреби – частіше);
·
для вихованців закладів дошкільної освіти – тричі
упродовж навчального року (за потреби – частіше).
Оцінювання ґрунтується не лише на набутих дитиною
знаннях, але і на прогресі її розвитку.
Повторне комплексне оцінювання
в інклюзивно-ресурсному центрі
Цей етап є необов’язковим і виконується у разі
виникнення ряду причин. Повторна оцінка розвитку дитини проводиться якщо:
·
дитина з особливими освітніми потребами переходить із
закладу дошкільної освіти до закладу загальної середньої освіти;
·
дитину переводять зі спеціального закладу дошкільної
освіти до інклюзивної групи закладу дошкільної освіти;
·
дитину переводять зі спеціального закладу загальної
середньої освіти до інклюзивного класу закладу загальної середньої освіти;
·
команда психолого-педагогічного супроводу дитини
рекомендує зміни до переліку освітніх потреб дитини, виявлених в процесі
навчання або якщо команда
психолого-педагогічного супроводу у закладі не створена.
·
під час навчання дитини з’явились труднощі у засвоєнні
освітньої програми;
·
дитина з особливими освітніми потребами досягає
успіхів у навчанні.
Немає коментарів:
Дописати коментар