понеділок, 24 лютого 2020 р.

Про особливості проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами у 2020 році



Якщо батьки занепокоєні розвитком дитини, незалежно від наявності у неї інвалідності або встановленого діагнозу, вони можуть звернутися до фахівців  інклюзивно-ресурсних центрів. Вони забезпечують право на освіту для дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років.
Фахівці інклюзивно-ресурсних центрів під час проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини визначають її особливі освітні потреби. Далі формується спеціальний висновок (він має виключно рекомендаційний характер), який надалі допоможе педагогічним працівникам розробити коректну освітню траєкторію розвитку для дитини.
У наступному навчальному році, відповідно до офіційних рекомендацій МОН, інклюзивні групи або класи утворюються на підставі заяви батьків дитини з особливими освітніми потребами. До заяви обов’язково додається висновок спеціалістів інклюзивно-ресурсного центру та, за потреби, інші документи, визначені Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів.
У закладах загальної середньої освіти інклюзивне навчання організовується командою психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Впродовж двох тижнів з початку освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами, команда закладу освіти, відповідальна за інклюзивне навчання, складає індивідуальну програму розвитку дитини. Розробка освітньої програми базується на висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності), результатах психолого-педагогічного вивчення дитини. Індивідуальна програма в обов’язковому порядку погоджується з батьками та затверджується керівником закладу освіти. Без узгодження освітяни не можуть приступити до реалізації програми. До 1 класу спеціального навчання зараховуються діти з особливими освітніми потребами, не молодші шести років. Відповідно до особливостей розвитку та стану здоров’я особи, які навчаються за інклюзивною освітньою програмою можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку.
Команда супроводу періодично переглядає індивідуальну програму дітей з особливими освітніми потребами задля коригування та визначення прогресу дитини:
·         для учнів закладів загальної освіти двічі на рік (у разі потреби – частіше);
·         для вихованців закладів дошкільної освіти – тричі упродовж навчального року (за потреби – частіше).
Оцінювання ґрунтується не лише на набутих дитиною знаннях, але і на прогресі її розвитку.
Повторне комплексне оцінювання в інклюзивно-ресурсному центрі
Цей етап є необов’язковим і виконується у разі виникнення ряду причин. Повторна оцінка розвитку дитини проводиться якщо:
·         дитина з особливими освітніми потребами переходить із закладу дошкільної освіти до закладу загальної середньої освіти;
·         дитину переводять зі спеціального закладу дошкільної освіти до інклюзивної групи закладу дошкільної освіти;
·         дитину переводять зі спеціального закладу загальної середньої освіти до інклюзивного класу закладу загальної середньої освіти;
·         команда психолого-педагогічного супроводу дитини рекомендує зміни до переліку освітніх потреб дитини, виявлених в процесі навчання або якщо команда психолого-педагогічного супроводу у закладі не створена.
·         під час навчання дитини з’явились труднощі у засвоєнні освітньої програми;
·         дитина з особливими освітніми потребами досягає успіхів у навчанні.

Немає коментарів:

Дописати коментар